Eine Neuauflage des Coca-Cola Weihnachtsklassikers „Holidays Are Coming“ als Kampagnen-Song für einen europäischen Rollout.
Um die neue Version von „Holidays Are Coming“ für die europäische Weihnachtskampagne 2018 zu realisieren, ging es zunächst um die Zusammenstellung der richtigen Künstler um möglichst viel Impact in den Fokusmärkten (UK, GER, France) sowie im Rest of Europe zu erreichen. Wir brachten den Kingdom Choir ins Spiel, der kurz davor als Gospelchor bei der Hochzeit von Prince Harry mit Meghan Markle für Aufsehen gesorgt hatte, sowie die Französin Camélia Jordana und den deutschen Star Namika. Unser Job: Verpflichtung der Talents, Rechte-Clearing und Vertragsgestaltung, konstante Abstimmung mit Sony Music für den europaweiten Release, die Musikproduktion im Londoner Metropolis-Studios, Betreuung des Kampagnenfilms sowie der Produktion aller Social Assets.
Create a new edition of the Coca-Cola Christmas classic "Holidays Are Coming" as a campaign song for a European rollout.
To bring the new version of “Holidays Are Coming” to life for Coca-Cola’s 2018 European Christmas campaign, it was first about assembling the right artists to achieve as much impact as possible in the focus markets UK, GER, and France, as well as in the rest of Europe. We brought in The Kingdom Choir, who had just made waves as a gospel choir at Prince Harry and Meghan Markle’s wedding, as well as the French artist Camélia Jordana and the German star Namika. Our job: Talent acquisition, rights clearing, and contract drafting. Constant coordination with Sony Music for the Europe-wide release. Music production at London’s Metropolis Studios. Supervision of the campaign film. Production of all social assets.